G&P už 2. rok inspiruje Británii
Společnost Göbel& Partner (G&P), odborník na řízení kvality, byla zařazena do prestižního seznamu burzy London Stock Exchange, 1000 Companies to Inspire Britain už druhým rokem. Tato zpráva, která má zviditelnit nejdynamičtější malé a střední podniky Británie, upozorňuje na společnosti s obratem mezi 6 a 250 miliony liber, které rostou rychleji než konkurenční podniky v daném odvětví, a to alespoň tři roky za sebou.
Úspěch výroby vychází z kvality
Zakladatel společnosti a výkonný ředitel, Dino Kyriacou, připisuje úspěch G&P hodnotě služeb, které poskytuje svým klientům, mezi nimiž najdeme nejznámější výrobní firmy v oblasti automobilového a leteckého průmyslu z celého světa. „Kvalita je absolutním základem úspěchu dnešních výrobců,“ vysvětluje. „A vzhledem ke komplexnosti a sofistikované povaze moderních výrobků vyžaduje udržení kvality odborný, pečlivý a proaktivní přístup.“
Když klient G&P narazí na problém v oblasti kvality ve výrobě nebo v dodavatelském řetězci, využije odborných zkušeností společnosti, díky níž se tyto problémy nedostanou až k zákazníkům. G&P poskytuje široké spektrum řešení kvality, od vzdělávání a projektového managementu přes kontrolu až po služby nápravy a přepracování. „Za ty roky práce jsme si vytvořili vlastní systém excelence kvality podporovaný systémem QTrak, což je naše vlastní informační infrastruktura,“ vysvětluje Dino Kyriacou. „Naši inženýři dokáží v kontrolních datech zachytit vzorce, které ukazují na základní příčiny problémů. Tak můžeme pracovat se zákazníkem nebo s jeho dodavatelem jednak na nápravě aktuálních problémů a pak také na odstranění samotného zdroje obtíží.“
Prokázané výsledky
Když jeden významný evropský výrobce aut nedávno zjistil, že musí odmítnout nepřijatelně velké množství součástek od jednoho z dodavatelů, obrátil se na G&P s žádostí o řešení. Společnost G&P okamžitě vyslala kontrolory kvality do závodů výrobce i dodavatele ve východní Evropě, aby zabránila produkci dalších vadných součástek. Součástky, které nesplňovaly požadavky na kvalitu, byly zadrženy a zaměstnanci G&P je následně sešrotovali nebo opravili podle potřeby.
Zkušení inženýři společnosti G&P s vysokou odborností potom pracovali se zaměstnanci dodavatele ve výrobních závodech a zavedli nové procesy a kontroly kvality ve výrobě. Výsledkem těchto kroků bylo zvýšení interní úrovně kvality dodavatele o téměř 60 procent během několika měsíců, což znamenalo úsporu ve výši okolo 3,5 milionu liber. A co je ještě důležitější, dodatečné procesy v oblasti kvality zajistily, že se do závodu výrobce aut už nedostávaly žádné vadné součástky.
Právě tato schopnost odhalit původní příčinu problémů a trvale ji odstranit odlišuje G&P od konkurence a pohání růst firmy. Dino Kyriacou na závěr říká: „Jako řešení nenabízíme náplast. Naším cílem je zásadně a udržitelně zvýšit kvalitu pro zákazníky.“
Další informace o společnosti G&P a jejích službách najdete na gpqm.com
Kompletní zprávu London Stock Exchange Group 1000 Companies to Inspire Britain („1000 společností, které inspirují Británii“) najdete na www.1000companies.com
Růst G&P otevírá oči
- V roce 2014 obrat až 28 milionů liber z 12 milionů v roce 2012
- Více než 1100 zaměstnanců včetně odborných inženýrů, techniků a zaměstnanců v oblasti zajišťování kvality
- Globální centrála ve Walsall
- Další kanceláře v 11 zemích a v desítkách zákaznických lokalit po celém světě