G&P držitelem ocenění CIPS
G&P s hrdostí oznamuje, že získala ocenění organizace CIPS (Chartered Institute of Purchasing and Supply) ve spolupráci s JLR za nejlepší řízení dodavatelských vztahů.
Společnost Jaguar Land Rover (JLR) redefinovala svou pozici v průzkumech spokojenosti zákazníků a zvýšila kvalitu svých produktů díky inovativnímu partnerství s klíčovým dodavatelem. Díky celkové proměně přístupu k řešení kontroly kvality a dodavatelů obsadil Jaguar první místo v průzkumu JD Power Survey spokojenosti zákazníků a Land Rover v tabulkách vystřelil vzhůru.
V roce 2008 byl podle průzkumu zaměřeného na kvalitu Jaguar na 9. pozici a Land Rover dokonce na 34., což společnost JLR popsala v souvislosti s prémiovou značkou jako „rozhodně neuspokojivé“ a přiznala, že „se něco musí změnit“.
Jako hlavní problém byla identifikována kvalita komponentů – u některých dodavatelů byl poměr odmítnutých součástek až 65 procent a některé dokončené vozy byly „zadrženy“ kvůli vadným dílům. To mělo následné dopady ve formě zpožděných dodávek zákazníkům, přerušení výroby, které znamenalo náklady ve výši 2000 liber za minutu, a rizika, že se vadné součástky dostanou do dokončených automobilů.
V té době JLR pracovala s 16 různými dodavateli ve třech závodech, které zajišťovaly přepracování a zachycování součástek, což mělo za následek odlišné systémy kvality a situaci, kdy nebylo možné v rámci společnosti sdílet data. Neexistoval jednotný pohled na historii dodavatelů, což znemožňovalo preventivní opatření.
Jmenován byl nový ředitel kvality, který zjistil, že je možné zlepšit proces kontroly příchozího materiálu. Byl spuštěn projekt přicházejícího materiálu (Inbound Material Project), jehož cílem bylo zvýšení kvality vozů a přístupu společnosti k řízení kvality komponentů přicházejících od dodavatelů.
Místo 16 dodavatelů zajišťujících kontrolu kvality přišel jen jeden – Gobel& Partner (G&P) – který poznal příležitost k implementaci inovací a rozvoje investic do systému řízení kvality Qtrak, které k dnešnímu datu dosáhly 2 milionů liber.
Tak se rozvinulo partnerství mezi JLR a G&P. Díky systému Qtrak dokázali konečně identifikovat dodavatele způsobující nejvíce problémů a efektivněji se zaměřit na jejich součástky. Dodavatelé s historií odmítnutých součástek podléhali přísnějšímu režimu kontroly.
Cílem G&P je zajistit, aby žádná vadná součást nikdy nedoputovala do výrobních závodů JLR, a dnes pracuje v závodech rizikových dodavatelů, kde se zaměřuje na procesy v oblasti kvality. Společnost také operuje v novém závodě JLR v Číně, kde se stará o zavedení správného přístupu ke kvalitě od samého začátku.
Během šesti let se vztah mezi těmito firmami vyvinul z tradiční konkurenční situace, kdy byla G&P vnímána jako jeden z mnoha dodavatelů komodit, do stavu, kdy obě společnosti směřují ke stejnému cíli „přinášet prvotřídní kvalitu prvotřídním značkám“.
Komentáře porotců
„Vztah JLR a G&P přinesl výrazné podnikatelské výhody, od zlepšení kvality přes lepší dodavatelské vztahy až po přijetí dlouhodobého programu“